Podstawowe informacje o sprzedaży biletów:
- Imienny bilet miesięczny jest ważny z dowodem osobistym lub legitymacją: MZK, szkolną, studencką.
- Bilet 7‑dniowy jest ważny z dowodem osobistym lub legitymacją: szkolną studencką.
- Przedsprzedaż biletów miesięcznych jest prowadzona od 12-tego dnia każdego miesiąca.
- Przedsprzedaż biletów 30-dniowych jest prowadzona wyłącznie w aplikacjach mobilnych z 14-dniowym okresem przedsprzedaży.
- Bilet miesięczny obowiązuje w okresie jednego miesiąca kalendarzowego.
- Bilet 30-dniowy obowiązuje od daty wskazanej przez pasażera przez okres 30 dni. W przypadku, gdy pasażer jako datę początku obowiązywania biletu wskaże dzień zakupu, bilet będzie obowiązywał od godziny zakupu do godz. 23:59 trzydziestego dnia od daty zakupu. W przypadku, gdy pasażer wskaże inną datę bilet będzie obowiązywał od godz. 00:00 wskazanego dnia do godz. 23:59 trzydziestego dnia od daty początku obowiązywania biletu.
- Przejazd z biletem miesięcznym / 30-dniowym bez wpisanego numeru dokumentu lub z nieprawidłowo wpisanym numerem stanowi naruszenie obowiązującej taryfy.
- Legitymacja do biletów miesięcznych, wydana przez MZK, jest ważna m.in. pod warunkiem trwałego umieszczenia na niej zdjęcia pasażera, dla którego została wydana.
- Sprzedając bilet miesięczny kasjerka – na życzenie kupującego — wpisuje numer dowodu osobistego lub legitymacji: MZK, szkolnej, studenckiej.
- W przypadku zakupu biletu miesięcznego w automacie biletowym i dokonania wyboru opcji wpisania numeru dowodu osobistego / nr legitymacji (MZK, szkolnej, studenckiej) — bezpośrednio przy zakupie, należy wpisać 6 ostatnich cyfr jednego z wyżej wymienionych dokumentów.
- Na rewersie biletu 7‑dniowego należy umieścić: imię i nazwisko pasażera, nr dokumentu osobistego lub legitymacji: szkolnej, studenckiej. Bilet wypełniony nieprawidłowo lub niekompletnie jest nieważny.
- Pasażerowie korzystający z biletów ulgowych, podczas ich kontroli, są zobowiązani do okazania dokumentu uprawniającego do zniżki.
- Warunki zwrotu / wymiany biletu:
a) zwroty nieuszkodzonych biletów miesięcznych mogą zostać przyjęte tylko do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, od którego obowiązują;
b) termin zwrotu nieuszkodzonych biletów 7‑dniowych, miesięcznych upływa w dniu poprzedzającym rozpoczęcie terminu ich ważności;
c) wymiany uszkodzonych biletów 7‑dniowych, miesięcznych mogą być dokonywane w każdym czasie, ale tylko w przypadku, gdy istnieje możliwość identyfikacji biletu;
d) przy zwrocie lub wymianie biletu konieczne jest przedstawienie dowodu jego zakupu (paragonu lub faktury);
e) bilety jednorazowe, jednodniowe, 60-minutowe i weekendowe nie podlegają wymianie oraz zwrotom.
Kanały zakupu biletów:
Punkty Obsługi Pasażera — możliwość zakupu wszystkich rodzajów biletów. Lista i lokalizacje POP.
Biletomaty stacjonarne — możliwość zakupu biletów jednorazowych, 60-minutowych, jednodniowych, 7‑dniowych, weekendowych i miesięcznych. Lista i lokalizacje biletomatów.
Biletomaty solarne — możliwość zakupu biletów jednorazowych, 60-minutowych i jednodniowych. Płatność wyłącznie gotówką. Lista i lokalizacje biletomatów.
Płatności mobilne — możliwość zakupu wszystkich rodzajów biletów oraz dodatkowo biletów 30-dniowych. Informacje o płatnościach mobilnych.
Punkty handlowe (kioski, sklepy, placówki pocztowe) - możliwość zakupu biletów jednorazowych. Punkty zlokalizowane w granicach administracyjnych Gminy Bielsko-Biała oraz na terenie gmin ościennych: Czechowic-Dziedzic i Wilkowic. Wykaz punktów prowadzących sprzedaż biletów.
Przypominamy! Brak możliwości dokonania zakupu biletu poprzez dany kanał dystrybucji nie zwalnia pasażera z odpowiedzialności za przejazd bez ważnego biletu.
Opłaty dodatkowe (mandat za jazdę bez ważnego biletu)
Opłata dodatkowa za przejazd bez ważnego biletu lub zaniżenie opłaty wynosi 200 zł.
Informacje o kontroli biletów i windykacji należności.