Na potrzeby prowadzonych zadań inwestycyjnych, związanych z budową nowej lub przebudową istniejącej infrastruktury przystankowej opracowane zostały niniejsze standardy prezentowania informacji pasażerskiej.
1. Wiaty przystankowe w obszarze konserwatorskim
Wiaty przystankowe w dopuszczalnych konfiguracjach:
- 3 modułowe o wymiarach 4,5 x 1,8m*;
- 4 modułowe o wymiarach 5,5 x 1,8m*.
* w przypadku przystanków autobusowych na których nie ma możliwości zamontowania standardowej wiaty przystankowej dopuszcza się montaż wiat z cofniętym słupkiem bocznym (szerokość bocznej ściany wiaty w konfiguracjach: 1m, 0,5m, 0,35m).
Standardy wyposażenia wiat przystankowych:
- wydzielona przestrzeń o długości ok. 1,5m, w której nie instaluje się ławki, przeznaczona do zajęcia przez osobę na wózku inwalidzkim lub pasażera z wózkiem dziecięcym;
- gablota rozkładowo-reklamowa na bocznej ścianie wiaty, do której nie przylega ławka;
- siedzisko wykonane z ławki drewnianej o długości trzech modułów wiaty (wiata 4 modułowa), dwóch modułów wiaty (wiata 3 modułowa);
- tablica czołowa zamontowana na przodzie wiaty z nazwą przystanku autobusowego;
- tablica czołowa zamontowana na przodzie wiaty z numerami linii komunikacyjnymi;
- malatura wiaty: konstrukcja wsporcza i zadaszenia w kolorze piaskowym z pomarańczowymi elementami, tablice informacyjne w kolorze brązowym z piaskowymi napisami.
2. Pozostałe wiaty przystankowe
Wiaty przystankowe w dopuszczalnych konfiguracjach:
- 2 modułowe o wymiarach 3 x 1,5m*;
- 3 modułowe o wymiarach 4,5 x 1,5m*;
- 4 modułowe o wymiarach 6 x 1,5m*.
* w przypadku przystanków autobusowych na których nie ma możliwości zamontowania standardowej wiaty przystankowej dopuszcza się montaż wiat z cofniętym słupkiem bocznym (szerokość bocznej ściany wiaty w konfiguracjach: 1m, 0,5m, 0,35m).
Standardy wyposażenia wiat przystankowych:
- wydzielona przestrzeń o długości ok. 1,5m, w której nie instaluje się ławki, przeznaczona do zajęcia przez osobę na wózku inwalidzkim lub pasażera z wózkiem dziecięcym;
- gablota rozkładowo-reklamowa na bocznej ścianie wiaty, do której nie przylega ławka;
- siedzisko wykonane z ławki drewnianej o długości trzech modułów wiaty (wiata 4 modułowa), dwóch modułów wiaty (wiata 3 modułowa), o długości 1 modułu wiaty (wiata 2 modułowa);
- tablica czołowa zamontowana na przodzie wiaty z logiem Miasta Bielsko-Biała oraz nazwą przystanku autobusowego;
- naklejka z nazwą przystanku oraz numerami linii komunikacyjnych obsługujących przystanek naklejona w gablocie rozkładowej;
- malatura wiaty: kolor grafitowy.
3. Informacja pasażerska w gablotach rozkładowych
W każdej wiacie przystankowej należy przewidzieć gablotę informacyjną na rozkład jazdy i informację pasażerską, którą należy montować we wiatach na tylnej ścianie wiaty, do której nie przylega ławka.
4. Słupki przystankowe na przystankach o mniejszych potokach pasażerskich
Na przystankach, na których nie montuje się wiaty podstawowym wyposażeniem przystanków autobusowych jest znak D‑15 z zamontowaną gablotą/tabliczką do prezentowania rozkładów jazdy. W części przystanków obok znaku D‑15 zamontowane zostaną ławki oraz kosze na śmieci.
5. Tablice dynamicznej informacji pasażerskiej
Tablice dynamicznej informacji pasażerskiej (DIP) zgodne z już funkcjonującymi tablicami na terenie miasta uruchomionymi w ramach projektu ITS, wykonane w technologii LED SMD. Słup do montażu tablic utrzymany w kolorystyce piaskowej, tablica w kolorze brązowym z piaskowymi napisami. Tablice prezentujące informacje o 7 lub 8 odjazdach, wyposażone w moduł zapowiedzi głosowych uruchamianych z przycisku zamontowanego na konstrukcji tablicy lub z dedykowanego pilota.
