Biletomaty stacjonarne

Lokalizacje stacjonarnych automatów biletowych na przystankach autobusowych
BB001. 3 Maja Dworzec kier. Katowice;
BB002. Hotel Prezydent kier. Dworzec;
BB003. Os. Beskidzkie kier. Cieszyńska;
BB004. Cieszyńska Hulanka kier. centrum;
BB005. Cieszyńska Hulanka kier. Wapienica;
BB006. Plac Żwirki i Wigury kier. centrum;
BB007. Piastowska Dworzec kier. 3 Maja;
BB008. Piastowska Sobieskiego kier. centrum;
BB009. Piastowska Wyspiańskiego kier. centrum;
BB010. Piłsudskiego kier. Dworzec;
BB011. Piłsudskiego kier. Lwowska;
BB012. Wałowa kier. Dworzec;
BB013. Wałowa kier. Lwowska;
BB014. Warszawska Dworzec kier. centrum;
BB015. Plac Żwirki i Wigury kier. Mikuszowice;
BB016. Żywiecka Os. Grunwaldzkie kier. centrum;
BB017. Żywiecka Os. Grunwaldzkie kier. Żywiec;
BB018. Os. Złote Łany kier. centrum;
BB019. Andersa Os. Karpackie Kościół kier. Dworzec.
Biletomaty stacjonarne umożliwiają zakup biletów:
- jednorazowych normalnych (4 zł) i ulgowych (2 zł);
- bilet 60-minutowy normalny (5 zł) i ulgowy (2,5 zł);
- bilet 24-godzinny na okaziciela normalny (14 zł) i ulgowy (7 zł);
- bilet 7‑dniowy na wszystkie linie normalny (40 zł) i ulgowy (20 zł);
- bilet weekendowy “Rodzina +” (10 zł);
- bilet miesięczny na wszystkie linie normalny (110 zł) i ulgowy (55 zł).
UWAGA! z uwagi na brak wsparcia technologicznego dla terminali płatniczych biletomatów stacjonarnych od 1 stycznia 2023 r. zakup biletów możliwy wyłącznie gotówką — bez możliwości użycia karty płatniczej.
Biletomaty solarne

Lokalizacje solarnych automatów biletowych na przystankach autobusowych (sprzedaż wyłącznie biletów jednorazowych i krótkookresowych)
BB101. Dmowskiego Urząd Miejski kier. Mikuszowice;
BB102. Armii Krajowej Szpital kier. centrum;
BB103. Partyzantów Apena kier. centrum;
BB104. Wapienica Centrum kier. centrum.
Biletomaty solarne umożliwiają zakup biletów:
- jednorazowych normalnych (4 zł) i ulgowych (2 zł);
- bilet 60-minutowy normalny (5 zł) i ulgowy (2,5 zł);
- bilet 24-godzinny na okaziciela normalny (14 zł) i ulgowy (7 zł).

W stacjonarnych automatach biletowych można dokonywać płatności wyłącznie gotówką (banknoty i monety).
Automaty biletowe wydają resztę – nie trzeba mieć odliczonej kwoty!
Płatności w biletomatach należy dokonywać nominałami zbliżonymi do kwoty należnej za wybrane bilety. Automat sugeruje jakimi banknotami i monetami można płacić za transakcję.
Instrukcja obsługi automatów biletowych stacjonarnych

W solarnych automatach biletowych można dokonywać płatności zarówno kartą płatniczą jak i gotówką (banknoty i monety).
Automaty biletowe wydają resztę – nie trzeba mieć odliczonej kwoty!
Płatności w biletomatach należy dokonywać nominałami zbliżonymi do kwoty należnej za wybrane bilety. Automat sugeruje jakimi banknotami i monetami można płacić za transakcję.
Instrukcja obsługi automatów biletowych solarnych

Najczęstsze przyczyny reklamacji związanych z biletomatami
Najczęstszą przyczyną reklamacji zgłaszanych w związku z funkcjonowaniem stacjonarnych automatów biletowych jest niewłaściwa ich obsługą ze strony użytkowników.
Główne błędy popełniane podczas korzystania z biletomatów to:
1) wrzucanie pieniędzy do niewłaściwych otworów, np. monet do podajnika na banknoty lub odwrotnie;
2) wkładanie do podajnika zagiętych lub złożonych na pół banknotów, zamiast wyprostowanych w całości;
3) wkładanie do podajnika dwóch banknotów jednocześnie, zamiast pojedynczo;
4) zbyt szybkie wrzucanie monet do oznakowanego otworu wrzutowego, po naciśnięciu opcji: „Płacę”, podczas gdy wprowadzenie kolejnej monety do automatu jest możliwe dopiero po zaakceptowaniu przez niego poprzedniej (informacja o przyjęciu danej monety jest wyświetlana na ekranie dotykowym);
5) podjęcie próby (nierzadko siłowej) wrzucenia monety do oznakowanego otworu, przed wybraniem opcji: „Płacę”, której naciśnięcie powoduje dopiero jego odblokowanie.
Niestety ww. uchybienia w większości przypadków prowadzą do czasowego zablokowania automatu, który może zostać przywrócony do pracy dopiero po interwencji technicznej pracownika.
Zgłaszanie reklamacji ws. obsługi biletomatów
Reklamacje związane z niewłaściwym funkcjonowaniem automatów sprzedających bilety MZK w Bielsku-Białej można przekazać:
a) osobiście — w Punkcie Obsługi Pasażera mieszczącym się w siedzibie MZK, przy ul. Długiej 50, pokój nr 22 (parter), czynny w dni robocze, w godz. 7:00–14:00;
b) mailowo — na adres: bop@mzk.bielsko.pl;
c) telefonicznie — pod nr: 33 814 35 11 wew. 245, w dni robocze, w godz. 7:00–15:00;
d) tradycyjną pocztą — na adres Zakładu.
Zgłoszenie reklamacji wiąże się z koniecznością wypełnienia specjalnego formularza dostępnego pod linkiem oraz w punktach sprzedaży biletów MZK.
Wypełnione zgłoszenie reklamacyjne prosimy dostarczyć do Punktu Obsługi Pasażera mieszczącego się na parterze biurowca MZK, przy ulicy Długiej 50 lub do innego Punktu Obsługi Pasażera na terenie miasta — wykaz POP.
Bilety jednorazowe można nabyć również w punktach handlowo-usługowych (kioski, sklepy, placówki pocztowe) zlokalizowanych w granicach administracyjnych Gminy Bielsko-Biała oraz na terenie gmin ościennych: Czechowic-Dziedzic, Wilkowic, Jasienicy i Bestwiny — wykaz punktów.