Testowy autobus elektryczny Solaris Urbino 12 IV

Na dwutygodniowe testy przyjechał do bielskiego MZK elektryczny Solaris Urbino 12 IV. Autobus będzie testowany na liniach komunikacyjnych nr 6, 7, 8, 12, 21 oraz 28. Szczegółowy harmonogram testów jest dostępny pod linkiem.

Wyposażony jest w baterie o pojemności 240 kWh, podzielone na 6 pakietów, z których każdy wynosi 40 kWh. Baterie o pojemności 160 kWh umieszczono z tyłu pojazdu, a pozostałych 80 kWh zainstalowano na dachu, nad pierwszą osią. Energia w bateriach uzupełniana jest za pomocą umieszczonego na dachu pantografu oraz poprzez tradycyjne złącze plug-in. Pierwsze z rozwiązań o mocy do 450 kW gwarantuje szybkie doładowanie baterii na trasie, natomiast popularna „wtyczka” służy do uzupełnienia baterii w zajezdni w czasie nocnej przerwy.

W 12-metrowym elektrycznym Solarisie została zamontowana oś elektryczna, w którą wbudowane są dwa niezależne silniki elektryczne o maksymalnej mocy 2 x 125 kW. Rozwiązanie to pozwala na lepsze wykorzystanie wnętrza pojazdu, a także obniża jego masę.

Ciekawym – rzadko spotykanym dotąd w Polsce rozwiązaniem jest umiejscowienie siedzeń na przeciwko drugich drzwi i przeniesienie miejsca dla pasażerów niepełnosprawnych podróżujących na wózkach inwalidzkich oraz pasażerów z dziećmi w wózkach dziecięcych z prawej strony drugich drzwi.

Polecane posty